Biedrība "Apvienība HIV.LV" (ik dienu pl. 9 - 21)

Zinātnieki terapijas laikā pacienta organismā atraduši HIV slēptuves
Apskatīt komentārus (0)

23.09.2019

Beļģu zinātnieki atklājuši pacienta organismā vietas, kur slēpjas HIV ārstēšanas kursa laikā. Kad terapija tiek pārtraukta, vīruss iznāk no slēptuves un atkal nonāk asinīs, izraisot slimības saasināšanos. Zinātnieku pētījuma rezultāti publicēti žurnālā Cell Host and Microbe.
Paradoksāli, bet imūnšūnas, kurām ir jānomāc HIV aktivitāte, vienlaikus atbild par vīrusu rezervuāru veidošanos. Atklājuma svarīgākais aspekts ir tas, ka, novājinoties imunitātei, vīrusa izmešana notiek nevis no viena orgāna vai organisma daļas, bet no visām organisma sistēmām.
Tā ka zinātnieki ir iemācījušies kontrolēt mirkli, kad vīruss tiek iemests asinīs, tagad viņiem ir vieglāk noteikt rezervuāru atrašanās vietas, atzīmēts pētījuma ziņojumā.
Iepriekš grupa zinātnieku no Kanādas, Šveices, Lielbritānijas, Krievijas, ASV un Somijas atklājuši mehānismu, kas HIV padara nekaitīgu. Tas izpaužas tādējādi, ka pretvīrusa organiskie savienojumi, nonākot organismā, “izmazgā” cinku no vīrusa molekulām un šādā veidā dezaktivē to.
************************