Biedrība "Apvienība HIV.LV" (ik dienu pl. 9 - 21)
apvieniba@apvienibahiv.lv

 

2009. gada 29. novembrī biedrība Apvienība HIV.LV uzsāk kampaņu - vides sociālo reklāmu "Cik saprotošs būtu Tu, ja uzzinātu, ka Tavā kāpņu telpā dzīvo AIDS slimnieks?"

      
Aleksandrs Molokovskis, Apvienības HIV.LV valdes priekšsēdētājs: „Kauna zīmogs jeb stigma, ko sabiedrības lielākā daļa uzliek inficētiem ar HIV, ir tas noteicošais faktors, kāpēc HIV infekcija strauji izplatās Latvijā. Cilvēki baidās veikt testus, lai noskaidrotu savu HIV statusu, jo izvēlās labāk dzīvot neziņā par to. Savukārt HIV inficētie baidās runāt par savu sāpi, par savu slimību pat ar radiniekiem un labākiem draugiem, jo baidās tikt atstumti.”

Kampaņas ideja ir atspoguļot Latvijas realitāti – divas paralēlas pasaules – viena, kurā dzīvo HIV inficētie un AIDS slimnieki, otra – pārējā sabiedrība. Tomēr pat oficiālā statistika liecina, ka HIV/AIDS nav šauras sabiedrības daļas problēma, jo katrā lielā daudzstāvu mājā dzīvo vismaz viens HIV/AIDS pacients. Kampaņas sauklis ir jautājums, jo katram pašam sev ir jāatbild, kāda būtu viņa reakcija, ja viņš uzzinātu, ka arī viņa kāpņutelpā dzīvo AIDS slimnieks. Kampaņa nevēlas biedēt, bet aicināt uz dialogu.

Andis Zusts, reklāmas aģentūras King&Banzai vadītājs: “Iepazīstoties ar pētījumu rezultātiem, secinājām, ka daļa sabiedrības ir ļoti apmierināta ar pašreizējo situāciju un tās ignorance, norobežošanās un spēja savā apziņā uzturēt mītu, ka tā ir tikai pašu AIDS pacientu problēma un lai viņi paši to risina, jau no pašas sabiedrības interešu viedokļa ir pilnīgi nepieņemams domāšanas veids."

Kampaņu papildina netradicionāls vides reklāmas risinājums, ko iespējams redzēt tikai diennakts tumšajā laikā, kad vides stendā tiek ieslēgts apgaismojums. "Kampaņa apzināti ir veidota provokatīva, un mēs ļoti labi apzinamies, ka tā liks sabiedrībai polarizēties, bet tieši šis apstāklis, ka katram būs nepieciešams formulēt savu viedokli, ļauj mums cerēt, ka jebkurš saprātrīgi domājošs cilvēks, izvērtējot reālo situāciju un argumentus, kas lauž sabiedrībā valdošos mītus, piebiedrosies tiem cilvēkiem, kam nav pieņemama līdzšinēja prakse, ka muguras pagriešana ir problēmas risinājums,"- uzsver kampaņas veidotāji.

 

palielināt /PDF fails /

palielināt /PDF fails / 

Skatieties arī saitē http://www.king.lv/portfolio/ooh/?id=53